Vineri, 15.03.3024, studenții Facultății de Psihologie, Științele Educației și Asistență Socială, din cadrul Universității ”Petre Andrei din Iași”, Daniel Boacnă, Cătălina Olariu, Tofan Alexia-Ioana, Ionuț Potângă, au fost prezenți la Liceul Teoretic de Informatică ,,Grigore Moisil ” Iași, unde au participat la întâlnirea cu elevii a 3 clase de a VIII-a și o clasă de a VII-a.  Elevii de gimnaziu și liceu au participat la activitățile organizate și prezentate de studenți, care au promovat stima de sine. Studenții anului III, al programului de licență Psihologie, au fost coordonați, inspirați și susținuți în acest proiect de către doamna Lector univ. dr. Gianina Narcisa Caranfil. Obiectivele exercițiilor despre stima de sine la adolescenți au vizat îmbunătățirea percepției despre sine, creșterea încrederii și dezvoltarea unor abilități emoționale și sociale sănătoase, care să îi ajute să navigheze mai bine în lumea lor și să își atingă potențialul maxim.

 ”Organizarea și susținerea acestei activități, alături de tema Bullyngului, desfășurată în cadrul altor licee din județul Iași, este importantă, deoarece elevii de gimnaziu și liceu trebuie să  participe la activități care promovează stima de sine deoarece trebuie să înțeleagă motive, și anume: 1. Consolidarea încrederii în sine: Exercițiile pot fi concepute pentru a ajuta adolescenții să își recunoască și să își valorifice punctele tari și abilitățile lor, ceea ce îi ajută să își dezvolte încrederea în sine. 2. Promovarea auto-reflecției pozitive: Activitățile pot încuraja adolescenții să reflecteze asupra propriilor lor realizări și calități pozitive într-un mod constructiv, astfel încât să își îmbunătățească percepția despre sine. 3. Explorarea și acceptarea emoțiilor: Exercițiile pot implica explorarea și înțelegerea diferitelor emoții și sentimente ale adolescenților, ajutându-i să învețe să se accepte pe ei înșiși și să își gestioneze mai bine emoțiile. 4. Îmbunătățirea abilităților de comunicare: exerciții centrate pe dezvoltarea abilităților de comunicare și interacțiune socială, ajutând adolescenții să își exprime mai bine gândurile și sentimentele și să stabilească relații sănătoase cu ceilalți. 5. Gestionarea stresului și a presiunii: Exerciții, tehnici și strategii pentru gestionarea stresului și a presiunii, pentru a  face față mai bine provocărilor vieții și a menține o stare mentală pozitivă. 6. Promovarea respectului de sine: Activitățile încurajează adolescenții să își respecte propriile nevoi și să își stabilească limite sănătoase în relații și în viața de zi cu zi. 7. Dezvoltarea rezilienței prin exerciții care să ajute adolescenții să facă față eșecurilor sau obstacolelor fără să își piardă încrederea în sine”, a precizat Lector univ. dr. Gianina Narcisa Caranfil.