Despre comunicarea în turism, la UPA din Iași
Ce este comunicarea online? Ce strategii de comunicare și marketing online folosesc agențiile de turism? Ce anume dorește să promoveze o agenție de turism pe internet? Sunt întrebări la care au încercat să răspundă cei doi invitați ai workshop-ului ”Comunicarea în turism”, respectiv Asist.univ.dr. Ionela Boșoteanu, cadru didactic la Facultatea de Economie din cadrul Universității ”Petre Andrei” din Iași și Florin Bărhălescu, director Agenție de Turism Icar Tours.
Despre strategiile folosite de agențiile de turism, comunicarea online și social media le-a vorbit studenților asist. univ.dr. Ionela Boșoteanu. ”Comunicarea online a devenit parte din viața noastră. Strategia de comunicare online și de marketing a unei agenții de turism ar trebui facută în urma unei analize SWOT, în funcție de serviciile sau pachetele turistice pe care le oferă, de durata ofertei sau de perioada din an. Strategiile se pliază întotdeauna pe ceea ce noi, ca agenție de turism, dorim să promovăm, dar mai ales pe ceea ce clienții ne cer”, a explicat cadrul didactic.
De partea cealaltă, Florin Bărhălescu le-a prezentat tinerilor un proiect de turism educațional pe care l-a desfășurat în cadrul agenției pe care o conduce și le-a transmis celor prezenți faptul că ”social media nu vinde, ci doar întreține, iar rolul unei agenții de turism este acela de a vinde”. ”Proiectul – Și eu merg la muzeu” – a demarat acum 4 ani și a început întâmplător. Proiectul nostru viza modalitatea de a aduce studenții în muzeu, astfel încât ICAR lansa cu acest demers conceptul de turism educațional. Strategia folosită în cadrul acestui proiect a fost una destul de simplă: avem 30 de studenți, 10 echipe pe PR, turism și marketing. Toate aceste trei domenii completează un consultant în turism”, a conchis directorul agenției.
Moderatorul workshop-ului a fost Prof.univ.dr. Cristina Stoica, decanul Facultății de Asistență Socială și Sociologie, care a declarat că scopul acestui eveniment a fost acela de a aduce studenții Facultății de Economie mai aproape de realitățile concrete ale companiilor de turism, cu atât mai mult cu cât în cadrul facultății există o specializare de Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor.
”Obiective urmărite au fost prezentarea aspectelor teoretice ale comunicării online a unei agenții de turism, în principal strategiile recomandate pentru fiecare categorie de clienți. De asemenea, studenții au avut posibilitatea de a lucra în echipe asupra conceperii unei campanii de comunicare pentru promovarea unui produs al unei agenții de turism, către comunitatea online”, a conchis decanul.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!