Cunoștințe dobândite:
– cunoștințe legate de explicarea şi interpretarea fenomenelor psihologice, folosind concepte şi teorii de bază din domeniul psihologiei;
– cunoștințe legate de analiza critică a principalelor abordări teoretice ale evoluţiei psiho-sociale a persoanei;
– cunoștințe legate de caracteristicile generale ale dezvoltării copilului și adultului și a diferitelor funcții și procese psihice în condițiile dezvoltării normale;
– cunoștințe legate de alegerea celor mai potrivite metode de cunoaştere în funcţie de necesitatea diagnozei şi a specificul psihoindividual;
– cunoștințe legate de cunoașterea și respectarea normelor de deontologie profesională în realizarea examenului psihodiagnostic;
– cunoștințe legate de analiza critică a principalelor documente folosite în evaluarea psihodiagnostică;
– cunoștințe legate de respectarea standardelor profesionale în formularea şi comunicarea rezultatelor psihodiagnozei;
– cunoștințe legate de înţelegerea mecanismelor etiopatogenetice ale tulburărilor psihice;
– cunoștințe legate de modalitățile de realizare a diagnosticului şi de evaluare clincă la adult, copil şi vârsta a treia;
– cunoștințe legate de înţelegerea şi aplicarea principiilor intervenţiilor validate ştiinţific în domeniul psihologiei clinice și a psihoterapiei;
– cunoștințe legate de stabilirea şi menţinerea relaţiei terapeutice, de conceptualizare a cazului și de management al cazurilor dificile;
– cunoștințe legate de privind implementarea strategiilor de intervenţie în domeniul psihologiei clinice şi psihoterapiei.
Abilități:
– cunoaşterea caracteristicilor de dezvoltare și a principalelor abordări teoretice care explică schimbările fizice, emoționale, cognitive și comportamentale care au loc de-a lungul vieţii omului;
– abilități de interpretare și utilizare a rezultatelor evaluărilor potențialului cognitiv al copiilor, dar și a comportamentului lor în diferite situații de învățare și de viață;
– abilități necesare pentru planificarea și aplicarea unor strategii psihoterapeutice, folosind diverse modele psihoterapeutice;
– abilități de selectare, administrare și interpretare a rezultatelor obținute în urma aplicării unor instrumente de evaluare psihologică;
– abilități de lucru în echipe multidisciplinare;
– abilități de elaborare a strategiei de psihodiagnostic prin identificarea adecvată a metodelor şi tehnicilor de evaluare psihologică clinică;
– abilități de aplicare a principiilor si standardelor etice în psihologie clinică și psihoterapie;
– abilități de folosire a cunoştinţelor de bază pentru descrierea, explicarea şi interpretarea unor concepte, situaţii şi procese asociate comportamentului uman.